مدیریت مدرن

مدیریت مدرن

یه پاتوق حرفه ای برای مباحث مدرن مدیریتی (مدیریت ریسک، مدیریت کسب و کار، مدیریت کیفیت، مدیریت محیط زیست، مدیریت بحران، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت انرژی و ...)
مدیریت مدرن

مدیریت مدرن

یه پاتوق حرفه ای برای مباحث مدرن مدیریتی (مدیریت ریسک، مدیریت کسب و کار، مدیریت کیفیت، مدیریت محیط زیست، مدیریت بحران، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت انرژی و ...)

#مدلسازی_کسب_و_کار #پیشنهاد_ارزش

#مدلسازی_کسب_و_کار

بخش 5: 

عنصر 3: #پیشنهاد_ارزش-بخش 2

در بخش پیشین در خصوص ارزش های پیشنهادی، توضیح دادیم که سازمان یا بنگاهی که می خواهد خدمت یا محصولی را برای مشتری عرضه کند، باید «ارزش» متمایزی را به مشتری ارائه کند که اگر این ارزش، برای مشتری غافلگیرانه و غیرمنتظره باشد، به شکل تصاعدی بر اقبال سازمان در جلب مشتری تاثیر خواهد گذاشت.

در خصوص برنامه ی کاربردی تلگرام، که در ایران بسیار محبوب شده است و از حق نباید گذشت که –فارغ از تبلیغاتی که در خصوص عدم امنیت آن وجود دارد که مبحثی جدا است- خدماتی را ارائه می دهد که برنامه های مشابه، با فاصله از آن قرار می گیرند، همان طور که گفته شده بود راه های متعددی برای خلق ارزش از طریق این برنامه ی کاربردی وجود دارد. حتی راه های ایجاد درآمد. رایج ترین راهی که تقریبا به ذهن هر فردی ممکن است برسد، افزایش اعضا در کانال های تلگرام وپذیرش آگهی است. اما پرسش این است که چگونه می توان به تعداد اعضای بالا در این برنامه رسید؟ فکر می کنم که تایید بفرمایید که افزایش اعضای یک کانال، به ارزشی است که برای آن اعضا از جانب کانال خلق می شود از این رو، راه های زیر بر ای خلق ارزش برای مشتریان کانال ها –که همان اعضای آن هستند- وجود دارد:

-  خلق مطالب و محتوای جذاب در حدی که عضو جدیدی که به کانال پیوست کانال را ترک نکند

-  به روز بودن کانال طوری که اعضا حس کنند نه تنها مطالب کانال جالب و جذاب است بلکه به روزآوری هم می شود و فواصل بین پست ها و روزآمدسازی آنها، طولانی نیست

-  خلق مطالبی که در جای دیگر نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند به عبارتی مطالب کانال مطالبی است که صاحبان کانال می نویسند نه مطالب صرفا فوروارد شده

-  خلق مطالبی که آن قدر جذاب است که نه تنها اعضا را وادار به ماندن در کانال می کند بلکه آنها را مجاب می کند مطالب را برای دیگران، کانال ها و گروه هایی دیگری که عضو آن هستند ارسال کنند

روش های بالا، روش هایی که به طور مستقیم به محتویات مطالب و جذابیت آنها ربط دارد تا اعضا را افزایش دهد. اما روش های دیگری هم وجود دارد:

-  مانند تبلیغات در کانال ها و گروه هایی که اعضای بیشتری دارند که در این صورت ممکن است در صورت زیاد بودن تبلیغات کانال، بلاک شدن را در پی داشته باشد. این امر ممکن است مستلزم هزینه هایی نیز باشد. 

-  قرار دادن لینک یا آی دی کانال در زیر پست ها تا زمانی که برای دیگران ارسال می شود چنانچه علاقمند بودند راحت تر به کانال بپیوندند

-  تبلیغ کانال در وبسایت های پربازدید

-  تبلیغات دهان به دهان و در خواست از دیگران –که حدس می زنیم به موضوع کانال علاقمندند- برای پیوستن به کانال

راه های دیگری هم وجود دارد که ابتکاری تر به نظر می رسند:

-  تبادل هایی که میان کانال های هم تعداد از نظر تعداد اعضا شکل می گیرد که توافق می کنند به مدت مشخص شده ای تبلیغ یکدیگر را در کانال یکدیگر قرار دهند

-  شرط بازدید: در روش ابتکاری تر کانال های پربازدیدتر از کانال های کم بازدیدتر می خواهند که یک پست آنها را به گروه ها یا کانال ها دیگر فوروارد کنند تا تعداد بازدید به یک عدد خاصی (مثلا 100 بازدید) برسانند در این صورت کانال پربازدید، تبلیغات کانال کم عضو تر را به رایگان به مدت زمانی مشخص و توافق شده در کانال قرار می دهد.

قطعا روش های دیگری نیز وجود دارد که در اینجا غرض از ذکر این نکات این نبود تا روش های افزایش اعضا را در تلگرام بیان کنم بلکه خواستم به این موضوع اشاره کنم خلق ارزش برای مشتری (برای یک کانال، عضو) است که برای او جذابیت وفاداری و ماندن در کانالی را می دهد.

خلق مطالب جدید، به روز، و منحصر به فرد ارزش هایی است که یک کانال تلگرامی می تواند برای مشتری اش خلق کند. البته این ارزش های خلق شده، محدود به همین موارد نمی شود و صرفا به عنوان مشت نمونه ی خروار بدان اشاره شده است. (ادامه دارد).

مجتبی رمضانی سرخی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.